سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بوی بارون
 
قالب وبلاگ

استفتاء ازمراجع درباره پیامک های مذهبی زنجیره ای

سوال: اخیرا پیامک هایی با استفاده از عقاید مذهبی مردم منتشر میشود...لطفا نظر خود را بیان فرمایید.

مثال اول: ختم شش میلیون صلوات تقدیم به شیرخوار امام حسین... سهم شما شش صلوات و ارسال به شش عاشق حسینی. لطفا قطع کننده زنجیره نباشید...

مثال دوم:تا پیام را دیدی هشت بار بگو یا ابوالفضل و برای هشت نفر بفرست. همین الان خبر خوشی میشنوی و.... و مثال های دیگر

نظر مراجع تقلید

آیت الله صافی گلپایگانی: به طور کلی این پیام ها باید مدرک صحیح شرعی داشته باشد و در غیر این صورت ارسال آنها برای دیگران جایز نیست و باید از آنها جلوگیری شود.

آیت الله مکارم شیرازی: هیچکدام از این امور اعتباری ندارد و سزاوار است مردم به این کارها دامن نزنند...

 آیت الله موسوی اردبیلی: اینگونه نوشته ها اعتبار ندارد.

توجه: گاهی دیدیم که یه پیامی میاد که به نظر محتوی جالبی داره ولی آخرش ادعا میکنه اگر این پیام رو واسه چند نفر بفرستی برات خبر خوبی میاد یا معجزه ای برات اتفاق میفته یا نفرستی فلان خبر بد بهت میرسه...

اما پشت پرده این پیامک ها: واقعیت آن است که ائمه اطهار(علیهم السلام) ،که بازیچه دست ما نیستند که با ارسال یک پیام خواسته مون رو براورده کنن یا... لذا طرف میاد این پیام رو ارسال میکنه و خبری از اون معجزه یا اون خبر خوب ...نیست در این صورت کم کم بالاخره ایمانش نسبت به دین، ائمه یا حتی قدرت الهی تضعیف خواهد شد. پس مواظب این پیامک ها و ارسال آن باشید.


[ شنبه 93/10/20 ] [ 9:0 عصر ] [ محمد خاوند ]

 

یکی از نشانه های اهمیت اینگونه روزها؛ اعمال و آدابی است که توصیه شده انجام بدهیم. برای این روز هم اعمال فراوانی نقل شده که بخشی از آنها عبارتند از:

1- غسل کردن.

2- زیارت پیامبر و امیرمؤمنان از دور یا نزدیک‏.

3- روزه‏ دارى. طبق روایت، روزه‏ دارى در این روز برابر با روزه یک سال است.

4- دو رکعت نماز هنگام بالا آمدن آفتاب.

در هر رکعت پس از حمد، ده بار سوره قدر و ده بار سوره توحید خوانده شود.

5- گرامى داشتن مسلمانان و صدقه دادن.

6- جشن و شادى کردن.

7- به مشاهد شریفه رفتن.(مفاتیح)


[ پنج شنبه 93/10/18 ] [ 7:48 عصر ] [ محمد خاوند ]

لپ تاپ

کلی هزینه می‌کنی تا یک لپ تاپ ظریف و زیبا و دارای امکانات خوب بخری. هنگام کار با لپ تاپ خسته می‌شوی و یک لیوان چای داغِ لب سوز و لب دوز و قند پهلو کنار لپ تاپ می‌گذاری تا نوش جان کنی.

حواست نیست و دستت به لیوان می‌خورد و صاف روی لپ تاپت می‌ریزد! صداهایی از لپ تاپ بلند می‌شود و صفحه خاموش می‌شود و دیگر هر کار می‌کنی روشن نمی‌شود.

این همه هزینه با یک لیوان چای از بین رفت! نه تنها هزینه‌ی لپ تاپ بلکه اطلاعات مفید و فعالیت‌های فراوان که ساعتها و چه بسا ماه‌ها و سال‌ها زحمت آن را کشیده بودی به یک چشم بر هم زدن نابود شد و رفت که رفت!

حالا تصور کن این لیوان چای را خودت بالای لپ تاپ بگیری و آن را خالی کنی! چنین کاری می‌کنی؟ حتما می‌گویی مگر دیوانه شده‌ام، مگر... هرگز چنین کاری نمی‌کنی و تصورش هم برایت سخت است تا چه رسد به انجامش.

یادت می‌آید وقتی که آن را خریدی، فروشنده سفارشات لازم را به تو کرد و درباره باطری، تمیزی، کاور، کیف و همه مواردی که برای هر چه بهتر نگه داشتن یک لپ تاپ است، به تو دستوراتی را گفت؟

سعی می‌کنی این دستورات را رعایت کنی تا همیشه برایت کار کند و با آن فعالیتهای مختلف انجام دهی. کلا قانون و قاعده این است که هر چه سازنده و فروشنده‌ی وسیله‌ای گفت باید رعایت شود وگرنه یا از بین می‌رود و یا در عملکردش مشکلی ایجاد می‌شود.

همه دستورات دین اسلام برای رشد معنوی و اخروی و حتی مادی و دنیویِ خودمان است و هیچ نفع و ضرری برای الله، خالق خودمان نداریم. مخالفت با امر و نهی او ضررهای فراوانی برای جسم و روح دارد که گاهی قابل جبران نیست و همانند آن لپ تاپ نابود می‌شود و پشیمانی هم گاهی سودی ندارد.

همانطوری که برای لپ تاپ، آب هلاک کننده بود، برای انسان نیز شراب و یا مواد مست کننده و روان گردان، هلاک کننده است. چه شود عاقل را که گاهی از عمد این مایعات و مواد را به جان خودش می‌اندازد و جسم و روح خویش را به فنا می‌دهد؟!

در صورتی که خالقش چنین فرموده: یسْأَلُونَکَ عَنِ الْخَمْرِ وَ الْمَیسِرِ قُلْ فِیهِمَا إِثْمٌ کَبِیرٌ وَ مَنَافِعُ لِلنَّاسِ وَ إِثْمُهُمَا أَکْبَرُ مِنْ نَفْعِهِمَا. درباره شراب و قمار از تو سؤال می‌کنند، بگو: در آنها گناه و زیان بزرگی است؛ و منافعی (از نظر مادی) برای مردم در بردارد؛ (ولی) گناه آنها از نفعشان بیشتر است. سوره بقرة/219.

شراب

چه می‌شود که ربّ ما می‌گوید شراب و مست کننده‌ها انسان را از یاد خدا و نماز باز می‌دارد و این عمل از شیطان است، اما باز هم لیوان شراب را از قصد روی لپ تاپِ وجودیِ خویش می‌ریزد:

إِنَّمَا یرِیدُ الشَّیطَانُ أَنْ یوقِعَ بَینَکُمُ الْعَدَاوَةَ وَ الپغْضَاءَ فِی الْخَمْرِ وَ الْمَیسِرِ وَ یصُدَّکُمْ عَنْ ذِکْرِ اللَّهِ وَ عَنِ الصَّلَاةِ فَهَلْ أَنْتُمْ مُنْتَهُونَ. شیطان می‌خواهد به وسیله شراب و قمار، در میان شما عداوت و کینه ایجاد کند، و شما را از یاد خدا و از نماز بازدارد. آیا (با این همه زیان و فساد، و با این نهی اکید،) خودداری خواهید کرد؟! سوره مائدة/91.

یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَ الْمَیسِرُ وَ الْأَنْصَابُ وَ الْأَزْلَامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّیطَانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ. ای کسانی که ایمان آورده‌اید! شراب و قمار و بتها و ازلام (نوعی بخت‌آزمایی) پلید و از عمل شیطان است، از آنها دوری کنید تا رستگار شوید! سوره مائدة/90.

عجب آدمهایی هستیم ما...


[ سه شنبه 93/10/2 ] [ 8:0 عصر ] [ محمد خاوند ]
........

.: Weblog Themes By MihanSkin :.

درباره وبلاگ

امکانات وب
بارونی های امروز: 0
بارونی های دیروز: 0
مجموع بارونی ها: 81335
تعداد یادداشت ها: 93
103/2/4
12:40 ع